یک نخ سیگار

از یه اعدامی پرسیدن آخرین خواستت؟گفت:یک نخ سیگار

یک نخ سیگار

از یه اعدامی پرسیدن آخرین خواستت؟گفت:یک نخ سیگار

زبان

اونقدر غرق در زبان انگلیسی شدم که بعضی وقتا فارسی هم قاطی پاطی صحبت می کنم

باید تا 2 ماه دیگه رون رون انگلیسی صحبت کنم

ببین روزگار رو تورو خدا

مگس

نمی دونم شاعرش کیه

اما

اول صبحی کلی حال داد

مگسی را کشتم،
نه به این جرم که حیوان پلیدیست،
 بد است.
و نه چون نسبت سودش به ضرر یک به صد است.
طفل معصوم به دور سر من میچرخید.
به خیالش  قندم.
یا که چون اغذیه ی مشهورش تا به آن حد،
 گندم
ای دو صد نور به قبرش بارد
مگس خوبی بود
من به این جرم که از یاد تو بیرونم کرد
مگسی را کشتم

اسید و آمنه

آمنه بهرامی

دختری که هفت سالست که داغ سوزناک بر دل و دیده دارد و تا به آخر عمر این درد را بر جگرخواهد داشت.

فرشته ای زیبا که اسیر شهوت فرهنگ انتقامِ واسید پاشی شد.

شیاطینی چون مجید موحدی بیمار گونه در ایران هنوز انتقام می گیرند از شدت حقارت خود.

آمنه اما نشان داد که از این فرهنگ انسانیت کش رها شده .او نشان داد که که می توان آزاده بود در این برهوت شرافت.

آمنه نشان داد که زیبا ترین قصاص رو سیاه کردن مجرم در جامعه است.او با ایستادن تا آخرین ثانیه به کسانی که اسیر هوس خود هستند هشدار داد که می توان آنها را از لذت زندگی ساقط کرد و دیگر برای آنها قانونه:

می پاشم و می گریزم

وجود ندارد.

آرزوی من این است قانونی وجود داشت تا کسانی که بدینسان زندگی را از کسی می ستانند حبسی تا ابد را تجربه می کردند.

امادر بخشش آمنه درسی بود و در قصاصش خشونتی که در عمق جامعه ی ما ریشه کرده.

آمنه وظیفه خود را انجام داد و به ما آموخت که راه درست عشوه ی حقوق بشر آمدن و اطوار انسانیت ریختن نیست.

ایستادن و  بزرگوار بودن درسی است که باید از آمنه بیاموزیم.

و این وظیفه ی ماست که او را دریابیم و هر چه از توانمان بر می آید در حق او انجام دهیم.

اگر هر ایرانی از سهم زندگی خود 100 تومان ، که حق معلمی آمنه به فرهنگ و جامعه ی مان است به او هدیه کند،شاید  مرحمی بر صورت سوخته ی او باشد و ادای دینی از جامعه ای که باید قدر معلمان خود را بیشتر بداند.

و پر مطمین باشید که زندگی،جوانی و زیبایی او را هیچ مادیاتی ترمیم نخواهد کرد.

آدرس سایت آمنه

http://amaneh-bahrami.blogfa.com

شماره حساب آمنه بهرامی نوا:

شماره حساب آمنه بهرامی نوا---درایران

 

  343384203    بانک تجارت شعبه شهید همت بنام آمنه بهرامی نوا

 

 

شماره کارت

شماره حساب

نام بانک

6037 6910 7609 1636

0312 7898 5800 2

بانک صادرات

6037 9910 8208 2565

0305 3570 2600 0

بانک ملی

تمامی حساب ها به نام سرکار خانم آمنه بهرامی نوا می باشد

با هم برای آمنه دعا میکنیم

بعداز 7 سال ترک سرور کردم

هفت سال بود که در بلاگفا می نوشتم

هفت سال بود که فلیترینگ و سانسور رو تحمل کردم اما گفتم بگذار بسازیم

اما امروز از بلاگفا به بلاگ اسکای هجرت کردم

این اولین پست یک وبلاگ هفت ساله در بلاگ اسکایه

لینک وبلاگهای قبلی من

قبل از فیلتر

http://1nakhsigar.blogfa.com

و بعد از فیلتر

http://1nakhsigar2.blogfa.com